PROJE TEKLİFİ

Projenin Adı: Öğrenme öğretme etkinlikleri için materyal tasarımı

Proje İçin Seçilen Konu: Özdeşlikler ve çarpanlara ayırma

Proje İçin Seçilen Öğretim Düzeyi: 10. sınıf

Proje İçin Temel Alınan Öğrenme-Öğretme Anlayışı: Sunuş yolu

Tasarlanan Uygulamayı Kullanacak Kullanıcı Grubunun Tanımı: alan ve üs kavramını bilen 10. sınıf öğrencileri

Projenin Amacı (ihtiyaç analizi): Öncelikle amaç analizi yapmak gerekir. Amacımız‘özdeşlikleri kullanarak ifadeleri çarpanlara ayırabilme”

Dersin gelişme bölümünde temel ilke ve kavramlar verilir.Daha sonra konunun özdeşlik ifadeleri verilir. İşte tam bu noktada bu ifadeler soyut olduğu için ve öğrencinin sadece bu ifadeleri formül gibi görüp ezberlemeye çalıştığı için somutlaştırmak ve  mantığını kavratmak gerekir.Özdeşlik ifadeleri yazılıp bunun materyal bu noktada sunulur.Aslında soyut olmadığını iafedeleri kullanırken daha kalıcı bir şekilde kullanılır.

Ayrıca dersi somutlaştırmak için en önemli yardımcı ise materyal kullanmaktır. Şu aşamada materyal kullanmaya ihtiyacım var.Yalnız materyal kullanılacak öğrenci grubunun ilgi ihtiyaçlarını karşılayacak, gelişi özelliklerine uygun olmalıdır. Ayrıca çoklu öğrenme ortamı sağlayabilmek, bireysel ihtiyaçlarını karşılayabilmek için ihtiyacım vardır.

Proje iş süreçleri:materyalin tasarlanması, taslağının rapor olarak sunulması,materyal için gerekli malzemelerin bulunup materyalin somut olarak yapılması, son olarak da materyalin uygulanıp sunulması.

Proje yönetim sistemi(kurgusal): çarpanlara ayırma konusunun temel kavramlarını verdikten sonra özdeşlik ifadeleri yazılır ve bu ifadelerin nasıl sağlandığını öğrenciye materyal yardımıyla gösterilir. Böylece ifade sadece bir formül olmaktan çıkıp daha somut hale gelir.

Çalışma takvimi:

3-5 MAYIS 2010………………………….Materyalin tasarlanması ve rapor haline getirilmesi
12-15 MAYIS 2010……………………   Materyal malzemelerinin alınması, materyalin hazırlanması ve tamamlanması
17-19 MAYIS 2010……………………Materyalin uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesi
26 MAYIS 2010…………………………..Projenin Sunumu

MATERYAL

bir kenarı  a+b olan karenin alanı şekildeki gibi parçaların alanına eşittir.

(a+b)(a+b)=axa+bxb+axb+axb=axa+2ab+bxb

olur buda bizim özdeşliğimizin somut olarak gösterilmesini sağlar.

Bir Yanıt to “PROJE TEKLİFİ”

  1. mehmet Says:

    materyalin geliştirilme süreci ve ders esnasında kullanımı net değil

Yorum bırakın